Programul ideal pentru femei: antrenamentul metabolic

Programul ideal pentru femei: antrenamentul metabolic

Ce este antrenamentul metabolic?

Ca o definitie scurta, antrenamentul metabolic presupune executia mai multor exercitii structurale si compuse cu foarte putina pauza intre ele in vederea maximizarii capacitatii organismului de a arde calorii in timpul antrenamentului dar si dupa incheierea acestuia.

Antrenamentul metabolic inseamna intensitatea crescuta

Antrenamentul metabolic echivaleaza cu un antrenament anaerob de intensitatea crescuta care te lasa fara rasuflare. Scoate untul din tine! Daca te-ai angrenat intr-un program de antrenament metabolic iar la finalul lui nu iti este greu sa respiri si nu transpiri intens, atunci ceva e gresit. In mod ideal trebuie sa ridici cat de mult poti si sa te odihnesti cat de putin poti intre seturi.

Important este sa iti dozezi eforturile si sa nu incerci sa faci mai mult decat poti pentru ca nu trebuie sa ajungi in stadiul in care te inverzesti de chin si simti ca nu mai vrei sa incerci asta niciodata. Pentru un incepator, acest program de antrenament poate fi cam solicitant si dificil de gandit, insa iti voi da si niste exemple desigur care te vor ajuta daca te atrage.

Ceea ce ar mai trebui sa retii este faptul ca daca te antrenezi de 4 ori pe saptamana, bine ar fi sa ai doar cateva antrenamente strcuturate astfel si in niciun caz in zile consecutive. Si asa vei intampina dificultati in recuperare pentru ca vei fi solicitata la maxim, dar vei simti in acelasi timp si ca a meritat efortul de a veni la sala pentru asta.

Cea mai extrema forma de antrenament metabolic este Crossfit-ul, unde exercitiile intense vor fi repetate intr-un circuit cu o pauza foarte scurta sau chiar deloc impingandu-ti astfel corpul pana la limita absoluta. Crossfit-ul este indicat in general atletilor cu vechime sau militarilor, insa multe persoane obisnuite cu sala de fitness au inceput sa abordeze acest program de fitness pentru conditionare si se pare ca ia o amploare din ce in ce mai mare.

Beneficiile antrenamentului metabolic:

Mai jos am mentionat numai cateva dintre beneficiile acestui program de antrenament adecvat si pentru femei

  • arderea multor calorii = slabire

Daca ai grija sa te soliciti suficient de mult (pentru nivelul tau de fitness), vei obtine un antrenament grozav care iti va accelera intens metabolismul, adica vei arde o gramada de calorii in timpul executiei cat si in timpul de odihna de dupa. Rata metabolica se pare ca ar creste cu 10-25% pana la 48 de ore, iar in anumite cazuri chiar 72 de ore. Desi asta deja suna a marketing 🙂 Daca te muncesti la capacitate maxima ar trebui ca in jumatate de ora de antrenament sa arzi cam 500 de calorii, adaugand sutele de calorii arse dupa prin procesul de ardere continua, atunci ti-ai cam atins scopurile de fitness.

Acest efect de ardere “de dupa” are sens prin prisma faptului ca socul acesta cauzat asupra organismului conduce la un consum excedentar de oxigen post-antrenament si implicit la niste deteriorari (in sensul bun) ale muschilor pentru ale caror reparatii organismul va folosi energie in plus si va depune foarte mult effort. Acest efort va lua forma arderii mai multor calorii.

  • imbunatatirea capacitatilor cardiovasculare

Desi antrenamentul metabolic nu este unul aerob, s-a dovedit ca de multe ori exercitiile extrem de intense gen HIIT cu greutati si miscari naturale ale corpului rapide conduc la aceleasi rezultate pozitive asupra sistemului cardiovascular. In plus, nu mai exista riscul accidentarilor la care esti supus in timpul alergatului, de exemplu, precum fasciita plantara.

  • iti reduci timpul pentrecut la sala la jumatate

 

Nu insinuez ca esti genul care isi ia pauze lungi intre exercitii insa nu de putine ori ni se poate intanpla sa ne mai prindem intr-o conversatie sau sa “visam la cai verzi pe pereti” pe la sala. Poate in mod involuntar si pur si simplu nu iti dai seama sau crezi ca ai nevoie de o pauza mai lunga decat in realitate. Ei bine, daca incerci acest antrenament vei observa ca recuperarea de un minut si jumatate nu isi are sensul foarte des.

Nu ma gandesc ca neaparat vei face exercitiile pe fast forward insa eliminand o perioada buna de pauza vei vedea ca vei ajunge la solicitare fizica mult mai repede. La asta voi adauga si sentimentul de satisfactie pe care il vei avea dupa terminarea circuitului dat fiind faptul ca te vei simti foarte lucrata.

 

Sursa: Fitbody.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *